Gmina Krasne do Rzeszowa

Mieszkańcy proszą miasto o pomoc w ulepszeniu gminnego transportu publicznego?

W marcu 2017 r. radni gminy Krasne podjęli decyzję o rozwiązaniu porozumienia międzygminnego zawartego pomiędzy Gminą Miasto Rzeszów a Gminą Krasne, w przedmiocie powierzenia Gminie Miasto Rzeszów prowadzenia publicznego transportu zbiorowego na terenie gminy Krasne.

Gmina zrezygnowała z autobusów MPK na rzecz MKS. Powodem była chęć zaoszczędzenia w gminnym budżecie ok. 200 tyś. zł. Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie wielokrotnie w rozmowach z władzami gminy Krasne proponował przyjęcie obniżonej stawki za wozokilometr, gmina Krasne odrzuciła propozycję Prezydenta Rzeszowa.

Informacja w sprawie zawieszenia linii autobusowej MPK na terenie gminy Krasne

Mieszkańcy nie mieli wpływu na działania gminy. Temat zmiany przewoźnika nigdy nie został podjęty na konsultacjach społecznych.

Pytanie do radnych i władz gminy z wójtem na czele kiedy zadali pytania mieszkańcom że chcą zmienić przewoźnika?

Decyzja o powrocie do MKS okazała się wielkim błędem.

Mieszkańcy gminy narzekają na jakość obsługi nowego operatora transportu gminnego, częstotliwość kursów, a przede wszystkim ciągłe opóźnienia.

Problem jest poważny, dużo ludzi zrezygnowało z komunikacji MKS – niektórzy mówią na nią komunikacja widmo, bo jest na rozkładzie jazdy, ale autobus nie przyjeżdża wcale.

Wypowiedzenie przez wójta gminy umowy z MPK pogorszyło warunki podróżowania mieszkańców jak i spowodowało trudności z wysiadaniem i wysiadaniem w mieście, o których to aspektach władze gminy powinny mieć świadomość przy podejmowaniu tak ryzykownej decyzji.

Co więcej mieszkańcy, chcąc dojechać do centrum miasta muszą dokupywać drugi bilet na MPK – w ramach oszczędności koszty zostały przerzucone w większej wysokości na mieszkańców, o czym nikt wcześniej nie mówił, za to władze gminy zapewniały o korzyściach w postaci tańszych biletów MKS.

“Dobra zmiana” Teraz władze gminy załamują ręce, a mieszkańcy szukają pomocy u Prezydenta Rzeszowa.

W swojej petycji o udostępnienie miejskich przystanków i zintegrowany bilet sieciowy apelują o podjęcie działań, ponieważ jak piszą: spora ilość z nas pracuje na terenie Rzeszowa lub uczy się w tutejszych szkołach, przyczyniając się do rozwoju tego miasta. Wielu przedsiębiorców z terenu naszych gmin prowadzi firmy w Rzeszowie i właśnie tutaj płacą należne podatki.

Jak informują sami mieszkańcy podczas załatwiania spraw w urzędzie gminy, pracownicy w trakcie obsługi podsuwają petycję do podpisania petentom.

Czy gmina liczy, że miasto ją wyręczy w rozwiązaniu niewygodnej sytuacji?

Prezydent Rzeszowa zawsze wspierał gminę Krasne. Wszyscy pamiętamy czasy kiedy do części sołectw można było dotrzeć liniami MPK w cenie biletu jak na terenie miasta. Miejskie autobusy jeździły do gminy Krasne na zasadzie międzygminnego porozumienia po obniżonych stawkach i mogło być tak do teraz, gdyby nie błędne decyzję naszych władz. W I półroczu 2017 r. gmina Krasne nie zapłaciła miastu za przewozy realizowane na liniach 6 i 46. Wartość tych usług wyniosła 45 735 zł, a który to koszt w całości pokrył budżet miasta.

Miasto wciąż pomaga naszej gminie, a mieszkańcy wciąż liczą na miasto.

Przecież od 1 sierpnia 2017 roku w Rzeszowie wprowadzono nowe rodzaje biletów „AUTOBUS + POCIĄG”, dzięki którym można poruszać się komunikacją miejską ZTM oraz pociągami POLREGIO z terenu gminy Krasne.

Tylko władze naszej gminy gdzieś w tym wszystkim stoją obok, zasłaniają się miastem i nie biorą odpowiedzialności za swoje innowacyjne decyzje.

– Przecież nie tak dawno gminę Krasne obsługiwały autobusy MPK, to nie kto inny jak władze gminy rozwiązały umowę z ZTM w Rzeszowie za zgodą nierozsądnych radnych a dzisiaj chcą już rękami mieszkańców naprawić to co zepsuli.

Gmina oszczędza na komunikacji publicznej. Czy to koniec MPK w gminie Krasne?

Join the discussion

  1. Miszkanka Krasnego

    Pani Błotkowa w swych oświadczeniach wskazywała że w ten sposób zaoszczędzi GMINA 200 tyś. zł. rocznie – po pierwsze co to jest na gminę, liczy się komfort jazdy mieszkańców, pytanie drugie należy zapytać ile tak naprawdę ten MKS będzie gminę kosztował na koniec roku?
    jeżeli doliczymy do tych koszty obsługi linii 204 do Strażowa i 205 do Malawy których wcześniej nie było, pewno przekroczy tą kwotę którą oferował ZTM w Rzeszowie.
    Należy zwrócić uwagę na jeszcze jeden najważniejszy aspekt a mianowicie, przez wypowiedzenie umowy z MPK pogorszyły się warunki podróżowania mieszkańców jak i trudności z wysiadaniem i wysiadaniem w mieście o których to władze gminy powinny wiedzieć przed wypowiedzeniem umowy a nie teraz jak ich mieszkańcy surowo ocenili.

    Najpierw trzeba myśleć a nie prosić teraz bo ta sytuacja była znana i wszystkim wiadoma przed rozwiązaniem umowy.

  2. krasniak

    Szkoda tylko, że wśród mieszkańców Krasnego panuje jeszcze ciemnogród. Mamy gaz i kanalizację to co nam więcej potrzeba. Zakaz zabudowy na działkach 3 klasy (cała Wólka), (Księże Pola )- kogo to obchodzi. W Rzeszowie takiego problemu by nie było. O tym, że nie będzie 2 referendum to już bociany wiedziały co odleciały.

  3. rypek

    Co jeśli referendum się nie odbędzie i będą nowe wybory samorządowe na jesień?
    Czy ktoś z tych inicjatorów referendum będzie startował na Wójta? Bo to wtedy nie za bardzo ma sens. Osoba będąca za włączeniem do Rzeszowa, po wyborach i ewentualnej wygranej zmieni zdanie. Bo się odmieni. Na stanowisku wójta widziałbym kogoś doświadczonego, w wieku 50-55 lat a nie jakiegoś/ jakąś osobę która na siłę próbuje zrobić karierę. W wieku 40 lat. To jest moje zdanie.
    Zytka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *